CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, March 4, 2009

Hillary 'Klentong' Clinton Tegas Sokong Israel

Amerika Syarikat tetap Amerika Syarikat walau siapa pun Presiden nya. Dunia begitu 'teruja', termasuk pemimpin-pemimpin samada kerajaan atau pembangkang di Malaysia apabila Barack Obama, seorang kulit hitam pertama, menjadi Presiden. Harapan untuk 'Change' berubah amat tinggi dikalangan pemimpin dunia.

Tapi lihatlah betapa dasar Amerika Syarikat tidak akan berubah, samada Presiden nya kulit putih atau kulit hitam. 'Change' yang di war-warkan oleh Obama hanya satu 'war cry' bagi meraih sokongan rakyat kulit hitam dalam perebutan sebagai orang paling berkuasa dalam dunia.

Maka kita di Malaysia ini juga harus berhati-hati dengan laungan 'Perubahan' atau ' Change' yang menjadi agenda politik PKR. Apa yang kita lihat berubah ialah persidangan dewan undangan negeri di adakan di bawah pokok. Apa yang kita lihat 'berubah' ialah tiba-tiba wakil rakyat PKR dari Penang kata kerajaan amat prihatin dengan pembinaan jambatan kedua, walhal sebelum ini tuduh kerajaan persekutuan bazirkan duit rakyat semasa belum jadi YB..

Yang kita lihat berubah ialah apabila seorang Menteri Besar 'engkar' titah Sultan dan mahkamah.

Hanya sekilas pandangan

2 comments:

abang sardon said...

i udah madah dolok...sik pecayak...change bodypaint ajak pok.

Ali Suhaili said...

..nothing more nothing less...bang..putih ka hitam ka...ya hanya retorik ajak...mcm biasa..udah menang...sik da dak nya nak peduli agik